marketingowy-harpagan.pl

W branży jubilerskiej jest dużo firm. Co mają wspólnego? Przede wszystkim kruszce, które zużywają do produkcji jubilerskich linii, ale także jakimi dodatkami je wykańczają. W tym wpisie skupimy się na dodatki. Skategoryzujemy je i trochę opiszemy.

Imitacje kamieni szlachetnych – są najczęściej wytwarzane krzemionki z piasku, a dokładnej z odmiany szkła. Styliści często umieszczają je w mniej drogich modelach srebrnej biżuterii. Takie szkło generalnie wyróżnia się zdecydowanie wyższym współczynnikiem załamania światła. Jest również zdecydowanie twardsze od szkła zwyczajnego. Wiodącym wytwórcą takiego materiału jest austriacka firma Swarovski Elements.

Cyrkonie |to} następny najczęściej umieszczany kamień. Samą cyrkonię wytwarza się całkowicie syntetycznie. Cyrkonia jest niebywale krucha, ponadto możemy ją dowolnie barwić. W złotnictwie ta imitacja diamentu jest nie długo, powstaje w bardzo wysokiej temperaturze. Jej główną pozytywną stroną jest niska cena.

Kamienie Szlachetne – najdroższe z dodatków wykańczających wyroby jubilerskie. Wyróżniamy ich w przyrodzie całkiem dużo. Jednak dziś skoncentrujemy się na najważniejszych.

Szmaragdy {to| wyższa wersja kamienia zwanego berylem. Dla laików, tak to ten ciemnozielony. Cieszy się popularnością złotników, ale także pasjonatów. Pozostaje zadziwiająco gęsty oraz łupliwy.

Rubiny pozostają nieomalże najpiękniejszym kamieniem, ponadto przynależą do grupy korundu. Znane są ze swojej twardości 9/10, najczęściej widywane rubiny są ciemnoczerwone w takich kamieniach czasami można dostrzec głębię barwy.

Szafiry – kamienie te niezmiennie są niezwykle uznawane w branży złotniczej. Podobnie do szafirów przynależą do rodziny korundów. Zazwyczaj są ciemnoniebieskie. Znaczna liczba złotników wytwarza go sztucznie.

Diamenty – można opowiadać niebywale krótko. Są najtwardsze z istniejących na ziemi minerałów i także najcenniejsze.

Wymieniliśmy najpopularniejsze wykończenia wykorzystywane do wzbogacania wyrobów złotniczych. Jednak, że znamy ich świecie znacznie dużo.

Marketingowy Harpagan